Jofel eten & drinken

Een website met uitdagingen!

Normaliter start je een project met alle uitgangspunten goed uitgewerkt en is de scope meteen duidelijk. Van Jofel kregen we een nieuw logo en het verzoek een mooie site te maken voor de inmiddels vijf restaurants.

De heren timmeren goed aan de weg, maar het is geen fastfood keten, waar iedere vestiging hetzelfde is. Nee, hier wordt goed gegeten en hoe! In iedere vestiging een verschillend weekmenu, verschillende evenementen, verschillende openingstijden en arrangementen die specifieke reserveringsregels kennen. Ook die zijn per vestiging verschillend. Ga er maar aan staan..

Mooi op PC, maar vooral ook op mobiel

Horeca sites en met name die gericht zijn op reserveringen, worden gemiddeld door meer dan 90% op een mobiel bekeken. Dus dat betekende ontwerpen vanuit de mobiele uitgangspunten!

 Indruk

 Uitdaging

5 verschillende menu’s en 20 verschillende reserveringsregels

Helaas konden we geen gebruik maken van standaard restaurant plugins om menu’s en reserveren te regelen. Uiteindelijk was de schoonste oplossing een WordPress Multisite, waarin iedere vestiging feitelijk een aparte site is, maar ze delen opmaak en funktionaliteit.

 Planning

Productie & Planning

Ultimo oktober 2019 ging Jofel Maassluis open in de Koningshoek. Een mooie deadline dus. Gestart medio september, gaf dat een doorlooptijd van 6 weken. Die hebben we gezien de complexiteit ook nodig gehad, maar het eindresultaat mag er zijn.

  • WordPress Multisite

  • Volledige aparte opmaak voor grote schermen en mobiel

  • Volledig flexibele reserverings module

  • Strak, maar warm modern ontwerp

 Social Media

Jofel eten & drinken maakt intensief gebruik van Facebook, Instagram en Google. In de komende maanden zal de integratie daarmee verder vormgegeven worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.